Vés al contingut

Implica't: un projecte de transformació social

09/2023 - Barcelona

250 joves de quatre instituts de Barcelona han participat durant el 2017 en el projecte Implica't realitzant diverses campanyes i activitats solidàries i de transformació social, molts d'ells / es ho han fet de forma continuada i estable durant tot el curs (193 joves) i, juntament amb d'altres, han participat en tallers de sensibilització sobre el funcionament del món i les injustícies existents (en total 485 joves).

Moltes de les activitats solidàries realitzades han tingut com a objectiu aconseguir finançament per crear un hort comunitari a Gàmbia i l'han aconseguit, fent moltes activitats: rifa solidària, venda d'artesanies elaborades a Gàmbia, llocs de carnestoltes, maduixada solidària, concurs de pastissos de Sant Jordi, festa infantil, etc.

[[{"fid":"14825","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"399","width":"1098","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"}}]]

Altres joves han col·laborat amb organitzacions locals, amb campanyes puntuals o amb voluntariats més estables: 'Donem la Llauna', 'Cap nen sense joguina', 'Roses contra l'oblit', Reforç escolar i oci al Carmel, Espai Jove d'Estiu Solidari , etc.
Els i les participants afirmen haver gaudit del projecte, i consideren que han de tenir un paper actiu en la societat. El 75% senten que han posat en joc habilitats o potencialitats, i el 66% asseguren que les seves habilitats han contribuït a canviar el món.

En el següent vídeo ens expliquen què els ha aportat la participació en els projectes: